Materiały dla uczniów II


2020-03-19


Zagadnienia do samodzielnej pracy dla uczniów klas IV-VI podczas zawieszenia zajęć w szkole spowodowanego zagrożeniem epidemicznym.

Klasa IV

Klasa V

Klasa VI

Bardzo prosimy o sprawdzanie w/w odnośników- materiały będą uzupełniane w dni robocze.

Kontakt z nauczycielami przez nasz profil na FB lub poprzez e-mail: spolszowice@gmail.com



Klasa 0

Dzień dobry Krzysiu, Michałku D., Pawełku, Kamilku i Michałku M.,

Poproście rodziców żeby przeczytali Wam ten list i pomogli popracować w domu. W tym tygodniu poznacie tajemnice kosmosu, nazwy obiektów, które znajdują się w kosmosie, nazwy i położenie planet, układ wybranych gwiazd. Wspólnie z rodzicami zastanówcie się dlaczego jest dzień i noc. Poznajcie liczbę 7. Przeliczajcie elementy, dokładajcie i zabierajcie elementy ze zbioru, uczcie się pisać liczbę 7. Poznajcie litery r, R jak rakieta i Renata. Próbujcie układać wyrazy z książki z poznanymi wcześniej literami. Wypełnijcie książki z tematyki „ Kiedy patrzę w niebo”.

Rady dla rodziców:

  • obserwujcie z dzieckiem zmiany wysokości Słońca nad horyzontem, wschód i zachód Słońca,
  • bawcie się w dokładanie i odkładanie elementów tak by było ich 7,
  • bawcie się w wysłuchiwanie poznanych głosek, układajcie wyrazy,
  • czytajcie książki, a w szczególności te dotyczące kosmosu, planet, podróży kosmicznych.

Na drugi tydzień obserwujcie przyrodę, idźcie na spacer do lasu, starajcie się odszukać oznaki wiosny, porozmawiajcie o wiosennych zmianach przyrody, powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach. Utrwalcie sobie znajomość nazw dni tygodnia, wiosennych miesięcy, poznajcie literę g, G jak garnek i Gutek. Porozmawiajcie z rodzicami na temat znaczenia przysłowia „w marcu jak w garncu”. Podejmujcie próby czytania wyrazów z poznanych liter. Pracujcie codziennie około 1 godziny. Uzupełnijcie książki pod tematem „Oznaki wiosny”.

Rady dla rodziców:

  • wybierzcie się z dzieckiem na spacer, rozmawiajcie o otaczającej przyrodzie,
  • obserwujcie przyrodę, prowadźcie kalendarz pogody,
  • bawcie się w przeliczanie, grajcie w gry dostępne w domu lub wykonane samodzielnie,
  • układajcie wyrazy z poznanych liter,
  • czytajcie książki o tematyce przyrodniczej,
  • uczcie się wspólnie piosenki „Polka Fasolka” sł. Stanisław Karaszewski.

Pozdrawiam. Wasza wychowawczyni.


Klasa I i klasa III

Bezpłatny dostęp do podręczników-matematyka cz.2, j.polski cz.3  (darmowa rejestracja)  znajdziecie:

https://moja.nowaera.pl/zaloz-konto

Zadania z matematyki można zrobić w zeszytach lub na kartkach. Dzieciaki mogą również wykonać związane tematycznie prace plastyczno-techniczne (zdjęcia można przesyłać na tą pocztę lub wklejać na szkolnym fb).

W taki sam sposób można zyskać dostęp do podręczników dla klasy 3.